lördag 27 augusti 2011

Flåt....

Jag skäms lite, eller snarare mycket, för att jag varit borta så länge. Men det har kommit en massa i vägen och det är ett sådant projekt att hitta en dator att skriva på... Så förlåt förlåt förlåt. Jag stör mig själv på bloggar som inte uppdateras så jag förstår om ni är lite irriterade.:-)

Men det har varit en tråkig och ganska händelselös sommar i vilket fall så ni har inte direkt missat något. Jag har passat lite hundar här och där, hängt hemma i min lägenhet och inte gjort ett dugg, läst alldeles för lite, badat för lite och i allmänhet gjort för lite.

Men nu har jag börjat jobba. Det började med lite timmar på Scanex, ett företag som säljer medicinska maskiner, där Morsans väninna jobbar. Jag har varit där förut och hjälpt dem med kontering, arkivering, städning och annat pyssel. Och nu var det dags igen. Så jag har jobbat där i lite mer än en månad. I måndags ringde den nya rektorn för Pauliskolan och frågade om jag kunde tänka mig att jobba 35% som elevassisten, och eftersom jobbet på scanex är ganska så fritt så kan jag göra både och. Så nu jobbar jag förmiddagar på Pauli och eftermiddagar på scanex. Ganska slitigt men det ger pengar.Direkt roligt ska jag väl inte säga att det är heller...;-)

Apropå Pauli har jag ju inte sagt att vi blev räddade i sista sekunden av en anonym givare. (Eller anonym och anonym, de flesta i Ramlösakyrkan vet vem det är...;-) Och många utanför också.:-P) I alla fall gick en anonym givare in och täckte upp hela skulden och det beräknade underskottet för skolåret 11/12. Totalt nästan 2 miljoner kronor. Ganska otroligt! Men nu är skola igång igen i alla fall. Med en desarmerad skara och ett stort underskott i kassan men vi kör och ber att det löser sig till det bästa!:-) 

I läsväg har jag rört mig i en väldig massa olika böcker den här sommaren. Just nu läser jag Från vagga till deadline av Robert Gustvasson, en biografi. Den är nästan slut och jag har skrattat så jag nästan gråtit. En ganska välskriven bok med tanke på att Robert är skådis och inte författare. Så den kan jag rekommendera om man gillar sånt.;-) 

jag har även läst Peter Pohls Jag saknar dig, jag saknar dig. Otroligt sorglig och bra och stark och välskriven ungdomsbok! Har du inte läst Jag saknar dig, jag saknar dig eller Jag finns kvar hos er så har du missat något. Läs dem genast! De är otroligt bra!!!!!

En Lynn Austin har också slunkit ner. lättsmält och trevlig kristen litteratur, milsvida bättre än Karen Kingsbury, som bara är skräp. Det är dock inte någon stor litteratur, men man kan läsa utan att kräkas.

Två Damernas detektivbyrå har också smitit förbi och de är trevliga som vanligt. Även en annan av Alexander McCall Smith har läst, nämligen Livet på Scotland Street 44. Trevlig bok som dock ska läsas med kunskapen om att den är skriven som en följetong i en tidning, annars tappar den lite sin charm. Men den är mysig och trevlig. Så läs den och mys.

Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist är rolig. Väldigt lik Rapsbaggarna, i alla fall till att börja med, men den utvecklar sig väldigt bra och är en lagom lättsmält söt liten bok. 

Jag har garanterat läst mer än det här men jag kan ju inte sitta och bara rabbla en massa böcker. Ni får fråga om ni vill veta något mer av vad jag läst.;-) 

Ikväll blir det kräftskiva hemma hos Morsan och Farsan. Mysigt! Ni som inte kommer missar något, jag har nämligen gjort två riktigt grymma pajer (tror jag i alla fall, jag har inte smakat dem än, av förklarliga skäl.;-P) så om ni blir väldigt sugna, käöp med er lite kräftor och kom förbi!

Jag vet att jag egentligen borde ha bilder i inlägget men jag pallar inte hitta och klistra och trixa så ni får klara er utan. Vill ni se hur böckerna ser ut får ni googla dem själva. Nu ska jag snygga till mig och lite sånt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar