måndag 3 oktober 2011

Det drar ihop sig...

Hej alla vänner!

Ojojoj, vad länge sen det är nu. Jag skäms lite men tycker samtidigt att jag är lite ursäktad, det är inte lätt att blogga utan dator! Men nu har jag fått låna en dator av min kära syster Dudde så nu ska det bloggas.

Anledningen till att jag fått låna en dator är för att jag ska fixa ihop häften och en massa annat smått och gott till det stundande bröllopet, som går av stapeln den 15e oktober. Råmaterialet ligger här bredvid mig, men någon sammanställning har det inte blivit än, så jag har en del att göra, minst sagt!!!

Dessutom är det jag som står för blommorna på festen så det har skrivit en hel del fram och tillbaka mellan mig och duddes blivande svärmor om vilka blommor och hur mycket etc. etc. Men jag tror det blir bra, hoppas det i alla fall. Blommorna beställs idag så it's the point of no return typ nu!
Litet smakprov...
Som om inte det vara nog är jag dessutom del i värdgruppen på festen. Värdgruppen består av mig, tüskan från tibro och pissenisse. Vi har planerat ihop en massa skoj men det ska genomföras också. Så det är två hektiska veckor som ligger framför mig och ett intensivt men GRYMT bröllop som morot i slutet. Here we go!

Men nu sitter jag här och vet inte var jag ska börja... Så jag börjar på bloggen.;-)

Eftersom det här är en bok och sportblogg måste jag ju börja med det viktigaste som hänt sen senast. HIF HAR TAGIT SM-GULD!!!!! Det är så otroligt, galet, sjukt, vansinnigt stort att det är svårt att ta in. Jag kan inte förstå att mitt lag, mitt HIF, laget över alla andra lag, faktiskt tagit SM-guldet. Senast det hände var 1999 och då var jag bara måttligt intresserad. Tyvärr har jag bara kunnat följa HIF på håll i år, typiskt att de vinner då, men det är så grymt fantastiskt roligt i alla fall!!! Guldet är nu där det hör hemma och här hoppas vi att det ska stanna!:-D En dubbel hade ju varit fantastiskt nu. Och ett bra europakval ännu bättre!:-) Den 23e blir det stor fest här i Helsingborg och den tänker jag INTE missa! Vi kanske ses i vimlet?:-) Jag är den vanisnnigt glada bruden som går runt och inte vet om hon ska skrika eller gråta.;-)
Pär Hansson, succémålvakt om min bordskavaljer på balen, är jublande glad över SM-guldet!
På bok fronten har det hänt ett och annat också. Jag har läst Sarahs Nyckel (mycket trevlig och snabb läsning, rekomenderas starkt), Bomerang (av samma författare som Sarahs Nyckel men inte alls lika bra.), The Finkler Question (en dryg, engelsk bok. ROlig men lite långsam och ibland lite väl dryg), SVJ (jag ÄLSKAR den!!!!!!), Skattkammarön (trevlig och rolig piratläsning! Riktig klassiker som jag tycker är skojig.), Bergsmansgårdens Lina, Storasyster Lina, Lina, vännen min, Lina Läsbarn, Lina i brytningstid (svensk serie om hur barn hade det i slutet av 1800-talet. Mycket trevlig och gemytlig läsning. Den tredje boken tycker jag är bäst för där får man gråta av sig rejält!), Jag saknar dig! Jag saknar dig! (fantastisk ungdomsbok om en tvilling som förlorar sin syster i en bilolycka. Väldigt välskriven. En ungdomsbok av ovanligt hög kvalité!), Kära Fiende (fortsättningen av Pappa Långben. Jag gillar den men den är väldigt lik PL. Men absolut läsvärd och gillar du PL så läs den här), Smaken (fransk bok, som ni vet att jag älskar, om en man som vet att han ska dö men som, innan han dör, vill känna en viss smak igen. Välskriven i ett nytänkande format, I like.), Från Vagga Till Deadline (Robert Gustavssons biografi. Bitvis så rolig att jag nästan kissade på mig, annars ganska trevlig läsning.), och en hel massa andra böcker som jag inte kommer ihåg nu. Men nu är ni ganska uppdaterade på mina senaste läsnings-upplevelser.:-)

Just nu läser jag Ängeln På Sjunde Trappsteget av Frank McCourt. Det handlar om Franks barndom i en urfattig, katolisk familj på Irland. So far, bra, men det är mycket kvar av boken och resten utspelar sig på endast nio år. Så vi får se om fortsättningen är lika bra som början.:-) Efter den här boken är det dags att ge sig på Utvandrarna och Invandrarna. DET ska bli roligt!:-) De böckerna har jag längtat efter att få läsa ganska länge nu!:-)
Visst är den söt?
I övrigt jobbar jag för fullt på Pauli med en pojke i ettan. Ibland givande och roligt, ibland riktigt tungt och jobbigt, precis som jobb ska vara.:-P

Eftersom det är oktober och hög tid att börja med sånt, så har jag börjat jobba upp min julkänsla! Det spelas lagom juliga julskivor på rullande band och jag håller på att kolla igenom mina julfilmer. Ett väldigt trevligt tidsfördriv!:-D

Men nu ska det kluras på ett spex till gullejullans bröllop!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar