söndag 13 maj 2012

Varning!

Vill här utfärda en varning till alla som läser denna blogg. Hade du tänkt läsa boken Click, Click av Joyce, June och Paula Kavanugh? Tänk om! Jag tänker säga ytterligare 4 ord om boken. Dålig bok! Läs ej!!! Betyg 1 av 5 och 1 av 10.

Jag gick till doktorn i fredags. Jag fick upbringa allt mod jag hade i kroppen för att göra det men jag gjorde det och det var faktiskt inte så farligt. Men jag fick inte mycket svar. Dock fick jag medicin, en mot inflamerade luftrör ochenmot hostan. Den mot inflamationen är maracaspiller, ni vet sådana kapslar som innehåller små bollar med medicin? Tycker de är lite otäcka för det låter lite som en maracas precis när man sväljer dem. Hostmedicinen får endast tas inför natten eftersom man blir lite coco av den. Tyvärr blir jag även illamående och yr av den, men den hjälper i alla fall lite mot hostan! Så nu har jag 7 dagar kvar av kuren, fungerar det inte måste jag tillbaka. Så nu håller jag alla tummar jag kan och hopps slippa gå tillbaka!

Har tänkt igenom boken. Den får en 0 av 5 och 0 av 10. Var inte värd den extrapoängen trots allt. Och boken representerar Irland. Känns orättvist mot Irland att få en så dålig bok men nu är den läst och det är svårt att göra något åt det. Sorry, Irland!

1 kommentar:

  1. Läs John Boyne istället. MYCKET bra författare! Pojken i randig pyjamas och Pojken som sprang bort. Så du får en bra bild av Irland :)

    SvaraRadera