onsdag 8 juni 2011

Back.

Hej kära vänner! Nu är jag tillbaka! Har raggat rätt på en dator i kyrkan som är otroligt långsam men som jag kan använda lite då och då. Så nu ska det bli fart på bloggandet igen.:-)


Sen senast jag skrev har jag sett London. Det är en stor och livlig stad med massor att se som inte hinns med på en ynka dag. Så jag har helt enkelt bestämt mig för att åka dit igen inom en  överskådlig framtid. Vi hann se de flesta landmarks men bara lite snabbt och så hann vi gå på madam Tossauds, eller hur det stavas. Nästa gång ska jag shoppa lite kanske, och DEFINITIVT njuta av alla de stora pampiga och helt fria från inträdes museerna!:-D Det är ett ganska bra begtyg när en stad får en att vilja komma tillbaka.:-) 


Vi sov på Gatwick natten mellan söndag och måndag sedan flög vi hem. Det tog nästan hela dagen så när jag kom hem var jag helt färdig. Stupade i säng för en kort vila, var det tänkt, och vaknade 2,5 h senare. Då tvingade jag mig själv att gå upp och göra något så jag åkte och handlade lite mat. Dock var jag nog lite tankspridd för jag köpte inga kryddor och utan kryddor är det svårt att laga god mat. Så det blir till att dra ut på ännu en shoppingrunda idag.  


Igår satte jag ihop min soffsäng och packade upp de sista lådorna. Så nu är allt uppackat. nu ska jag bara få undan de tomma lådorna och bestämma mig för hur jag vill ha allt som jag inte är nöjd med just nu. Sedan kom Marajha och fes ner min säng, spelade spela och bjöd på mat. Väldigt väldigt mysigt! Och grattis, Marajha to the good news!:-D


Idag har jag städat lägenheten, skrivit ett personligt brev och fixat cv:t till ett jobb och ska snart fräscha upp mig för att åka och shoppa. Får se om jag hinner allt jag tänkt idag eller om jag gör lite imorgon. Men på fredag är det student så morsan kanske behöver mig imorgon. Jaja, det löser sig.


I alla fall är min lägenhet faktiskt ganska fin så om ni vill komma och hälsa på är ni välkomna. Dock är det ganska snålt på fikafronten men ni får gärna ta med er något gott så kan jag bjuda på sällskap!:-) 


Imorgon kväll kommer Elnis och hennes Skotte. ÄNTLIGEN! Som jag har längtat!!!!! 


Nu ska jag gå och bli lite fräsch och sedan  drar jag ner till stan och gör den osäker. Wish me luck!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar