lördag 18 juni 2011

Städdag

Idag har det städats så det stått härliga till! Jag började med att attackera badrummet med en ursinnig frenesi. Det var ett ganska lortigt badrum som nu är skinande rent, eller i alla fall så rent det kan bli. Sedan hade jag tänkt att jag skulle ta en paus och göra något annat, men jag var så i gasen att jag gick rakt på resten av städningen. Så nu har hela lägenheten dammtorkats, dammsugats och moppats som aldrig förut. 
Precis så snygg har jag också varit under min städdag! 
Igår skrev jag en liten to-do lista över saker jag tänkt göra idag. Än så länge kan jag kryssa av 4 saker på listan, har en hel del kvar...:-P


För övrigt har jag haft en skön vecka. I torsdags åkte systeryster och mannen vidare till Belgien för att träffa en bebis. Mysigt för dem men tyvärr innebar ju det att de fick lämna oss för den här gången. Det var en väldigt mysig vecka som gick väldigt fort men som vi ändå hann med en hel massa på! Och min systerystersaknad minskade markant, så nu klarar jag mig väl ett tag till.;-)


Onsdagen fick vi besök från Amerikat! Det var ingen mindre än Anna som kom. Hon bodde granne med min familj när hon var liten men flyttade till Amerika när hon var ungefär fyra. Dock har hon släkt kvar här i Sverige så de brukar komma och hälsa på varje år. De senaste åren har jag tyvärr missat henne men i år klaffade allt. Vi hade en super mysig dag med cykelutflykt med nästan hela familjen (julle och hennes lilla gäng var inte med). Det var alldeles lagom varmt och alldeles lagom blåsigt och vi cyklade på små vackra och mysiga vägar som inte var allt för branta, varken uppför eller nedför. en väldigt trevlig cykeltur i lagomhetens tecken. Kvällen skulle ha spenderats i Rycketofta men de planerna ändrades i allra sista stund så vi hängde i min lägenhet istället. Trevligt och gott med chokladdoppade jordgubbar. 
Det är svårt att låta bli att ta cykelturer när Skåne är så vackert!
Idag går Spandex flyttlass hemåt Skåne till. Äntligen!!! Det ska bli så roligt och härligt. Vilken sommar, och vilket år och vilket liv och etc. etc. Har, om ni inte redan förstått/visste det, saknat henne mycket här nere. nu kan vi leka hur mycket vi vill nästan och träffas varje dag om vi vill det eller inte träffas om det är det vi vill. Vi bor så nära att allt är möjligt. Grymt!


Nu ska det kryssas lite mer från min lista. Adios amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar