tisdag 6 december 2011

Jul

Förra veckan gick i julens tecken. December började och jag åt mina två första julbord. På torsdagen var det IKEAs julbord som stod på menyn och den var faktiskt över förväntan. Att jag sen förväntade mig ett tråkigt och skolmatsliknande julbord är ju en helt annan femma. Dock måste jag säga att det var efterrätten som var bäst. Men en VÄLDIGT stark 3a av fem får det.

På fredagen var det julbord med jobbet på solängsskolan i örkelljunga. Och ojojoj, vilket julbord. Det var väldigt väldigt gott! Snyggt upplagt och smakade fantastiskt och fräscht och med en massa olika alternativ och sorter. Det var superbt! Dock var efterrätten knappt ätlig och med tanke på att det var ris á la malta, som jag älskar, så säger det en hel del om hur det smakade. För att citera min kära bror Issepisse: Det är ju inget socker i! De har glömt socker! Men en stark 4 av 5 får detta julbord. (Efterrätten får dock inte mer än 0,5.;-))

Lördag= släktkalas i knislinge. Storkusinen på pappas sida fyllde 30 i november och det firade vi med tre rätters och mycket prat och skratt. FIck dessutom tillfälle att stifta närmre bekantskap med både en kusins nyblivna fru och två andra kusiners flickvänner. OCh det var endast trevliga bekantskaper! Så jag hade en trevligt kväll. Men den började inte trevligt. Jag skulle hämtas i bjuv av mina kära föräldrar men de blev visst 30 min sena så jag stod i regnet och kylan, visserligen med regnkläder men under var det bara finkläder (inte varma sådana), i 30 min! Jag frös min bakdel av mig, eller i alla fall det lilla jag hade som skulle likna en bakdel. Till råga på allt sa de inte ens förlåt eller ursäkta eller nånting till mig. Ibland kan man bli vansinnig på familjer...

Sedan i fredags hjälper jag ett par i kyrkan genom att bo hos dem medans de är ute och reser. Så under 10 dagar är jag ensamnstående tonårsmamma. Väldigt trevligt faktiskt!

Om ni inte sett julkalendern än så gör det. Den är verkligen härlig! Nu ska jag catch up lite På Spåret.:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar