onsdag 28 mars 2012

Nedräkning

Den här veckan har det inte lästs så mycket, därför har det inte heller bloggats så mycket. Men jag är för tillfället i Serbien, en trevlig bok som inte riktigt fångat mig ännu, men det kommer nog.
På måndag åker jag till Skottland, på riktigt den här gången. Det ska bli så fantastiskt härligt, roligt! Jag längtar så!!!

Igår var en riktigt nasty dag som slutade bra. Den började redan halv två på natten när larmet i kyrkan gick. Man blir väldigt rädd när man vaknar mitt i natten av ett larm! Sedan tog det ganska lång tid att varva ner, speciellt eftersom jag kände att jag var tvungen att somna snabbt, inte en bra kombination. Kvart i fyra ringde det första larmet, några minuter i fem gick jag upp. Då var jag OTROLIGT trött! Så trött att allting tog mycket längre tid, därför gick jag sent hemifrån och därför fick jag springa till bussen.

Väl framme på jobb kommer de första barnen samtidgit som jag så jag, som hoppats på i alla fall 5 minuters andningshål, blev lite besviken. Som tur var blev det bara de två barnen så det var i alla fall en lugn morgon!

Sedan blev min pojkes taxi nästan en timme sen av oförklarliga anledningar, jag såg ut att behöva passa barn pga en strejk i Tyskland, pojken min flippade lite, maten blev 20 minuter sen så alla de andra ungarna flippade också. Som tur var så var unge nr 2 ganska lugn nästan hela eftermiddagen. Hade han inte varit det skulle jag ha tappat det helt! Jag såg framför mig hur allt gick fel och hur massagen, som skulle bli dagens ljuspunkt i vanliga fall men som nu blivit något så mycket mer, skulle ställas in. Men så vände det.

Som sagt så var unge nr 2 hyfsat lugn hela eftermiddagen, solen sken, jag fick coca cola och en trevlig pratstund med Ammi, det blev massage, jag käkade kinamat och kvällen avslutades med ett avsnitt Lie to Me. Så det som började hemskt blev i alla fall bättre. Men usch, ett tag ville jag bara gå hem och sova förbi resten av veckan!

Idag har det varit blandad kompott. Mysiga och rolgia stunder har blandats med jobbiga och frustrerande stunder. Men nu ska jag äta rester, fixa med en lite present, tvätta och titta på konståkning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar