lördag 12 november 2011

Update

Nu har det gått över en vecka sedan jag inte gjorde en massa saker så nu är det dags att uppdatera antar jag.

Helgen spenderade jag som sagt i kungliga hufudstaden. Och det var HÄRLIGT!:-D Jag åkte upp onsdagkväll så det blev raka vägen i säng då. Torsdagen jobbade båda mina värdar så jag lekte själv hela dagen. Sov länge, läste ut en bok, tog en lååång dusch, fixade till mig lite, tittade lite på tv och slappade, så det var en härlig dag bara för mig. På kvällen gick jag ut och åt med en polare och tog ett par glas vin (för mycket). Också väldigt trevligt!

På fredagen var båda mina värdar hemma men den ena skulle hjälpa en gammal släkting och den andra skulle jobba hemifrån så jag tog mig ut på en shoppingtur runt sergelstorg. Väldigt mysigt när julsakerna kommit upp och det är kyligt i luften. Jag passade på att införskaffa lite julsaker själv faktiskt. På kvällen gick vi på bio, Tintin stod på agendan. Tyvärr var det inte en direkt trevlig biograf men filmen var härlig. Snyggt gjord, underhållande, rolig, spännande, bra på alla sätt och vis!:-D På vägen hem plockade vi upp Spandex som kommit upp med tåget.

Lördagen sov vi återigen länge, sedan gick jag och Spandex ut på en låååång promenad i Hagaparken. Vi tänkte hälsa på Viccan men hon var inte hemma så vi lämnade bara ett meddelande på dörren och gick ut i parken och pratade en lång stund. 

på kvällen var det tjejmiddag som gällde. Hale anledningen till att vi åkte upp till hufudstaden var att plandera bröllop så den tredje tärnan, Silvana, kom förbi och vi spenderade kvällen med att behandla alla tabubelagda samtalsämnen, förutom pengar, och sedan forska i hur vi vill att klänningarna ska se ut. Maten var god och sällskapet trevligt, vad mer kan man begära?! Sedan hade jag, spandex och sarah lite svårt att sluta prata så det blev visst prat halva natten. Knöt oss inte förns vid 2-tiden.

Söndag sov jag återigen länge, åt en lång, härlig frukost och gick sedan ut för att träffa Sandra Nilvanius. Vi spenderade 2 timmar på ett supermysigt bagels café och pratade kärleksliv. Var så länge sedan jag träffade Nilvanius så det var så mysigt och trevligt och roligt. Träffas alldeles för sällan.

På kvällen höll jag på att missa mitt tåg hem men hann precis med det, som tur var! Sedan har jag jobbat och slitit hela veckan. Där är jag idag! Fast det har inte varit en vanlig vecka... Dels så är det veckan efter lovet och då är alla barn lite ur form, och alla lärare också för den delen, dels så har det varit en kväll ute för att fira en kollegas examen och en kväll ute på en smyckesvisning. Så efter en helg med ganska lite sömn blev det en vecka med lika lite sömn. men nu är det i alla fall helg igen och då kan man ta igen det man missat.

Nu ska jag njuta av säsongspremiären av Vinterstudion och sedan ska jag göra tranbärssås till kvällens Thanksgiving-fest. Det här inlägget var ganska tråkigt, jag vet, men det blir ett senare inlägg med lite mer intressanta saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar