torsdag 19 april 2012

Bosnien

Jag började läsa Sista Kulan Sparar Jag Åt Grannen men så gick lånetiden ut och jag var inte direkt fast så jag struntade i den faktiskt... Känns lite busigt men så är det. Kanske tar upp den igen någon annan gång, eller så tar jag en annan bok, det får framtiden utvisa.

Just nu sitter jag faktiskt på jobb. Eftersom det är torsdag så öppnar jag. Men det är bara jag och en annan flicka här och hon ville spela på datorn, så då sitter jag också vid datorn. Jag är otroligt busig.

Nu är våren här. fåglarna kvittrar, buskarna börjar få söta små musöron, marken doftar bördigt på något sätt och jag är förkyld. Allt är som det brukar. Jag trodde jag blivit av med hostan och förkylningen för ett par veckor sedan men jag hade tydligen fel för den här veckan har jag hostat igen. Jag var hemma måndag och tisdag men igår blev det jobb igen. Man pallar inte ligga hemma hur länge som helst. 
De härligt blåa skillablommorna börjar så smått täcka marken.
 Just nu läser jag en bok från Nigeria, En Halv Gul Sol heter den. So far so good. En kollega till mig har läst den och hon sa att den var bra men mörk, inte direkt en feel-good-bok. Ser fram emot den faktiskt!

Förresten, ni kan aldrig gissa vad som sprang framför mina fötter i morse! En STOR FET RÅTTA!!!! Den sprang mellan undervegetationen i kyrkans rabatter. Men jag varken skrek, hoppade eller försökte döda eller jaga den. Definitivt vuxenpoäng på det! Så passa er om ni kommer till Ramlösakyrkan, se efter var ni sätter era fötter för det kanske är en stor råtta under foten!
Vackra, underbara magnolia! Definitivt en favoritblomma!
Ps. Om ni vill ha tips på en bra TV-serie så är New Girl en bra sådan. Rolig och knäpp! Fast man bör gilla Zooey Deschanel! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar