lördag 14 april 2012

En gata i Skottland

Jag tänker att det är trevligare att läsa många kortare inlägg än ett jättelångt så därför kommer här ännu ett kort inlägg.

Efter den lite tyngre Disgrace kände jag att jag ville ha något glatt, mysigt, och trevligt istället. Elnis hade en hel radda med böcker av Alexander McCall Smith och det råkar vara så att han är född i Zimbabwe! Så mitt val föll på Espresso Tales, andra dele i serien om människorna på Scotland Street 44.

Precis som den första är det här en väldigt mysig bok som ger en mysig läsupplevelse. Männsksorna är inte bara trevliga utan det finns ett par stycken karaktärer som är ritkigt störiga, och det gillar jag. Dessutom känns karaktärerna verkliga och troliga och det är det inte många som lyckas med. Jag gillade ettan men tvåan är nästan ännu bättre, för det här är en sådan berättelse som blir bättre ju längre in i den man kommer! 4 av 5 och 7 av 10!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar