lördag 14 april 2012

Scotland, bonnie!

Nu är jag hemma igen! Eller, egentligen har jag varit hemma sedan i onsdagskväll men det är inte förns nu som jag orkat sätta mig ner för att blogga. Hoppas ni överlevt två veckor utan mig.
Jag kom som sagt hem i onsdags efter 10 dagars visit i Skottland. Och jag har haft det så trevligt! Det blev en snödag då svågern var hemma pga för mycket snö. Vi busade och hade det riktigt roligt i snön. På onsdagen åkte jag och Elnis till Cromarty och tog en härlig promenad i vackert vårväder. Fast hemma i the Cose var det fortfarande en massa snö. Torsdagen shoppades det! Jag köpte en sjukt snygg väska från Ness. På den här länken finns en liten bild. Jag köpte den som går i blått. Det är svårt att låta bli när det är rea.
Det här satt vi och tittade på i säkert 20 min under vår promenad i Cromatry
Fredagen åkte vi till Aviemore. Vi köade en stund för att komma in på det magnifika cafét The Mountain Café, sedan gick på en vacker promenad runt en loch i närheten. Regnet kom inte förns vi satt i bilen. Lördagen påtades det i trädgården och slappades hemma på kvällen.
Den här ruinen låg ute i lochen vi gick runt, Loch An Eilien.
Söndag är kyrkdag så vi åkte till Hilton Parish Curch, den kyrka mina kära syster och hennes man brukar gå till. Det var en härlig gudstjänst med barndop och nya medlemmar och härlig musik. Efteråt åkte ett gäng av oss til the Dairy för att käka sunday carvery. Supersmarrigt och väldigt trevligt. Vi kom vid ett och åkte inte förns de slängde ut oss klockan fem, då de stängde.
Nairn beach. It just goes on and on and ond...
På måndagen åkte jag och Elnis till Nairn och gick längs stranden där. Väldigt vackert och härligt. På något sätt lyckades vi nästan gå vilse där, det är lättare än man tror på en strand. sedan käkade vi Afternoon Tea till lunch. Dock höll varken servicen, fiket, maten eller servitrisen den kvalité vi önskade så dit lär vi inte gå igen. men vi hade trevligt ändå. Och, precis som på fredagen då vi precis missade regnet, så kom inte regnet förns vi var på väg hem igen. Perfect timing! På tisdagen var det trist väder med en massa regn så jag och Elnis käkade frukost i sängen, tittade på film och spelade spel hela dagen. När Stuart kom hem slappade vi en stund och åkte sedan till Cawdor Tavern för en liten avskedsmiddag.
Så här ska en mysig pub se ut! Rekomenderar den verkligen!
Som ni kan förstå har jag haft en otroligt mysig och härlig dryg vecka i Skottland! Det är så skönt att komma bort lite, se nya vyer, träffa lite andra människor, prata om andra saker. Det var helt enkelt välbehövt! Jag hoppas det inte dröjer lika länge tills nästa gång jag åker dit. vill du följa med? Prata med mig så kan vi ju fixa något!

Nu kanske ni undrar hur det gått med min världsomläsning medans jag varit i Skottland? Jag kan stolt meddela att under tiden jag var i där så avverkade jag Sydafrika, Zimbabwe och Nederländerna! Snrt är även Serbien färdig. Reccensioner och liknande kommer senare, det här inlägget är redan långt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar