lördag 2 juli 2011

I kärlekens tecken...

Ja, alltså inlägget, inget annat...

Just nu åker det nyvigda furstparet genom Monacos gator i en lyxig Lexus. Och de är så vackra... Det var ju ett kungligt bröllop i England för inte så länge sen, och förra året hade vi kungligt bröllop i Sverige också, så jag har två bröllop att jämnföra med. Och Englands bröllop står sig slätt gentemot de andra två.

Det svenska var väldigt inbjudande, kärleksfullt, varmt, personligt och gav det lilla extre. Det engelska var kallt, opersonligt, pampigt, cermoniellt, och gav inget mer än de var tvungna. Det monogaskisa bröllopet har varit vackert, kärleksfullt, känslosamt, pampigt, jetset och har gett något litet extra.
De ser onekligen väldigt kära och lyckliga ut...
I Monaco har de en tradition att bruden lägger ner sin brudbukett på ett helgons grav. När de stod där släppte spänningen för den nygifta furstinnan och tårarna ville inte sluta rinna. Hur kan någon titta på det utan att själv röras till tårar? Så otroligt vackert och rent och äkta. (Kändes det som i alla fall. Jag tror inte någon kan fejka så snyggt.^^)

Inramningen har varit superb, vädret otroligt, brudparet lyckliga och vackra och gästerna tjusiga. Vad mer kan man begära? Det skulle i så fall vara en tjusigare konprinsessa Victoria. Hon var tyvärr inte på topp idag. Såg sliten, grå och trist ut. Madeleine däremot... Ojojoj... Och drottning Silvia, hon kan också.

En av väldigt få bilder på brudparet som jag lyckades hitta. Men hon är så vacker...
Nu har jag fått mitt kungliga lystmäte mättat. Nu ska jag ut en runda med hundarna jag passar, sedan blir det nog filmkväll för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar