lördag 14 januari 2012

Dag 2/3

Jag är fortfarande i Norge men jag måste säga att det är en bok som blir bättre och bättre. Som fallet är med mig och de flesta deckare tycker jag det tar för lång tid innan själva deckandet börjar, men nu när det väl kommit igång är det ganska underhållande! Fast lite mer action hade jag inte tackat nej till!

Elna, jag läste din kommentar, förstod den inte och kommenterade tillbaka. Men sedan gick jag på toa och då fick jag en uppenbarelse och plötsligt förstod jag vad du menade! Jag vill ha en översikt av min världsomsegling både offline och online! Jag vill kunna visa mina framsteg alltid och för alla, både här hemma och på bloggen/facebook så lite fiffiga idéer mottages glatt!

Visste ni att mejeriprodukter aldrig kan bli för gamla? Alltså, de kan mögla, smaka illa och bli klumpiga, men aldrig farliga! Det finns inga farliga mögelsvampar som kan växa på mejeriprodukter. För att bevisa detta har jag idag, och igår faktiskt, ätit fil som ghade bäst före datum den 23e oktober 2011. Och den smakade precis som den ska, fil. Jag mår inte sämre än vanligt. Till och med Spandex vågade sig på att smaka och hon säger samma sak, inget fel på den filen. Bara så ni vet! Så nästa gång osten möglar, släng den inte, skär bara bort mögelbitarna och ät resten, om ni vågar!

Annars har jag och Spandex svullat idag, Vi käkade fil och pepparkakor och drack cola och sedan var det hamburgare på bara vara så vi smet ner där en snabbis. Till På Spåret hade vi laddat med choklad, godis, chips, läsk och kaffe. En väldigt trevlig kväll, men kanske inte helt optimal rent kostmässigt. men men, det kan vi ta igen imorgon!

Idag blåser det i princip full storm här nere i Skåne. Som tur är så upptäckte jag det innan jag cyklade iväg imorse och fattade det väldigt kloka beslutet att ta bussen istället. Ett beslut jag fotfarande är oerhört tacksam över!

Nu är klockan sent och jag borde sova, för imorgon är det städ, tvätt och disk som står på schemat, men jag ska nog läsa lite först. Vill ju komma vidare i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar