onsdag 25 januari 2012

Nytt land, nya utmaningar...

Igår åkte jag till biblioteket på en liten testrunda. Om jag kunde åka dit och hem igen utan att må allt för dåligt skulle jag jobba idag. Eftersom jag sitter i min säng och skriver det här kan ni nog gissa hur jag mådde när jag kom hem... Men jag lämnade tillbaka böcker som skulle varit inne för typ 41 dagar sedan och lyckades krafsa ner ngra nya låneböcker i min påse innan jag fick nog och skyndade hem.

På biblioteket finns det böcker från en väldig massa olika länder. Och gissa vilket land jag är i nu? Det är en lurig en. Författaren heter Oka Rusmini och kommer från... *trumvirvel* Indonesien! Det var väl otippat? Hade ju tänkt vara i Vietnam nu men boken var utlånad så jag har reserverat den. Så länge har jag flera afrikanska länder framför mig, och även en del asiatiska och någon europeisk. Känner mig ganska nöjd med mina lån, fast helt nöjd är jag inte. Vissa av författarna har en tvetydig bakgrund. De är födda i typ England eller Amerika men kallar sig själva för irländare, egyptier, afghan och what not. Men jag ska se till att VERKLIGEN gå till botten med det här så jag inte för er bakom ljuset. Dock är jag säker på att Oka Rusmini är från Indonesien, så där kan ni känna er trygga!

Idag är första dagen på hela veckan som jag faktiskt känner mig frisk! Jag vaknade och kände att något var annorlunda och nu känner jag mig som vanligt igen! Så imorgon blir det äntligen jobb och umgänge med människor igen. Härligt!


En liten motivationsvideo. Tänk om vi alla skulle börja dagarna så här, undra hur världen skulle se ut då?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar