tisdag 10 januari 2012

Nytt år, nya vanor

Det var verkligen tungt att gå upp imorse. Började kl. 06.30 så jag cyklade iväg 06.00. Det är väldigt tidigt! Speciellt efter att han vänt dygnet TOTALT den senaste veckan. SOm det kan gå. Men jag var framme i tid och relativt pigg hela dagen. Men nu är jag stopptrött!

Spandex har äntlgien kommit hem! Hon var hos korvkungen i nästan 2 veckor utan en tanke på någon annan! Men nu är hon hemma, så jag ska dit och leka lite. 2 veckor är lång tid så vi har nog en el att ta igen.

Igår började jag på en bok jag fick i julhelgen. Det är en bok som går emot de flesta av mina bokvalsfördommar. Den är nordisk (nordiska författare är ungefär likadana allihop), det är en deckare OCH det är ett djur med i titeln. Men jag har ett projekt som heter Läs Alla Böcker Du Har I Bokhyllan och eftersom den här stod i min bokhylla så är det bara att läsa på. Än så länge är jag inte superimponerd, men vilken bok imponerar efter mindre än 30 sidor?;-)

Jag insåg när jag läste igenom lite inlägg att jag reccenserat en hel del böcker men också att jag glömt en hel del. Just nu hinner jag inte göra något åt det men jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare så att inga böcker trillar mellan stolarna.

Appropå projekt så har jag kommit på ett annat bokprojekt som jag ska dra igång. Läs Dig Igenom Världen heter det. Det innebär att jag ska, innan jag dör men gärna innan också, läsa MINST en bok från varje land i världen! Det borde vara möjligt. Visserligen kanske inte alla finns på svenska, men kanske på engelska! Annars får jag helt enkelt lära mig språket...:-P

Nu måste jag rusa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar