måndag 2 maj 2011

Änglar, visst finns de...

Liten och tjock i sina bästa år, precis som jag!
Och jag är en av dem! I alla fall idag. Fick en liten förfrågan igår från en äkta make i församlingen om jag kunde komma idag och stryka undan lite tvätt till hans fru för hon hade haft fullt upp och verkade inte komma igenom det. Så idag smög jag mig dit när hon var på jobbet och strök nästan all deras tvätt. Tror det var en trevlig överraskning eftersom hon kallade mig ängel sen. Och det är inget man kallar Celie varje dag, av varierande anledningar!=P
Det här är nog det de flesta av oss tänker på när de tänker Om en pojke...
Idag har jag läst färdigt en bok. Eller, läst och läst, jag har lyssnat färdigt på en bok. Jag fick, på ett eller annat sätt som vi inte behöver diskutera, tag på en ljudbok som jag lyssnat på när jag promenerat eller cyklat eller så. Idag blev det en del sådant eftersom jag cyklade till bussen och gick från Påarp till Rycketofta och sedan tillbaka igen. Så den tog slut. 
Fast så här "intetsägande" ser den ut som bok.
 Boken ifråga är ingen annan än Nick Hornby's About a boy. Det är en otroligt rolig och varm bok om relationer. Antar att de flesta av er sett filmen och jag måste säga att filmen är en väldigt bra tolkning av boken. Så om ni gillar filmen gillar ni boken!:-)

Just nu håller jag på att få tag på en annan bok, BIlbo av J R R Tolkien. Hoppas den är lika bra som de andra!:-)
Har inte bestämt mig för om jag ska få tag på den på svenska eller engelska än. Lutar åt engelska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar