måndag 30 maj 2011

Uppdatering...

Vilket bröllop! Och vilket vackert par sen... Och vilken helg öht! Nu ska ni få höra...;-)
De lyckliga tu!
Fredagen spenderades alltså i det Bengtssonska residentet där jag hjälpte till att göra blomsterdekorationerna till bröllopet. Det tog oss kanske 4,5-5 timmar. Sedan hjälpte jag till att hacka tomater och rosta bröd till bruschettan som skulle vara en del av aptitretarna innan middagen. Jag kom hem i ganska god tid trotts allt och stupade dödstrött i säng vid tio.
De blev faktiskt väldigt bra, trotts allt!;-)
Lördagen, den stora dagen, var äntligen här och jag sov ända till halv tio, mycket skönt. Sedan tog jag det ganska lugnt, surfade lite, åt en lång frukost och fick hit Sandra. För en gångs skull höll sig stressen, som ofta tittar fram vid sådana här tillfällen, borta. Sandra gjorde sig i ordning här eftersom hon skulle vara tidigare i Röstånga för att hjälpa till med aptitretarna, precis som jag och mamma, så hon hjälpte mig att sätta upp håret i en frisyr som passade dagen outfit och jag fick låna hennes smink så jag blev så snygg.;-) Sedan bar det iväg.
Väldigt tjusigt dukat med vackra tenntallrikar och en liten godispåse i form av en klänning eller en kostym. Charmigt!:-)
Vi var där en timme innan vigseln skulle börja och insåg att det var kanske lite för tidigt eftersom där inte va så mycket att göra... Men vi var i alla fall inte sena. Vigseln började nästan i tid och det regnade inte en droppe under hela vigseln, som var utomhus, solen tittade till och med fram en liten stund när brudparet tog nattvarden. Det var en mycket vacker vigsel och jag hade inte långt till tårarna...;-) Och brudparet var SÅ vackra!!!
Brudgum och bestman står nervöst och väntar...

Två brudnäbbar och två tärnor står frysande och väntar.

När så bruden kommit hela den långa altargången fram så vill Dany inte släppa taget om henne. "Hon är min!":-)

Sedan var det mingel och aptitretare innan vi satte oss för att äta av den goda grillbuffén. Under tiden var det trevliga tal och roligt spex. Efter en liten bensträckare var det dags för den fina tårtan att ätas upp med tillhörande tal och spex. Efter ännu en bensträckare tände vi kinesiska lyktor och skickade iväg dem ut i världsrymden (även om de flesta tyvärr hamnade i träden. Det krävs en viss snits för att få iväg sådana och alla har den tydligen inte. (Jag har snitsen!;-))). Kvällen avslutades med godisbord medan gästerna sa adjö till brudparet.:-) Det var ett lugnt, vackert, mysigt och trevligt bröllop. Well done, mr. and mrs. Loverde!:-D
En stor blöt kyss de alldeles nybakade makarna emellan!
Söndag = Mors Dag. Så jag gick upp tidigt för att fixa med paketen och sedan "väckte" vi morsan med frukost på sängen. Utomhus-gudstjänst nästa med lite blåskvartett, sedan fika i pelargången i Brunnsparken, eftersom det ÖSREGNADE.


Efter en kort osprångmarsch, eftersom man blir blötare om man springer i regn än om man går, åkte amerikanarna, jag, Isson, Galen, Palex, Jennie, flickorna G och Gunilla till Väla för en shoppingrunda. Mycket trevligt men ack, va fel skor jag hade. Jag hade "fina att titta på men hemska att ha fötterna i"-skor så idag är mina fötter slarvsylta.^^ 



Men det bästa var faktiskt när vi var klara på Väla och vi åkte hem. Jag la mig i sängen för en snabb powernap... Det blev en timme. Sedan var det mästarnas mästare, detta ljuvliga program. Egentligen var det aldrig riktigt spännande men jag blev nervös ändå. Men, självklart vann Ingemar Stenmark, den oövervinnelige!!! Och efter det kom veckans TV-höjdpunkt. För igår började ÄNTLIGEN säsong 3 av Från Lark Rise till Candelford! Som jag har väntat... Och det var sååå mysigt. 
Här skulle det varit en bild från gårdagens avsnitt av Lark Rise men det fungerade inte ås ni får en schysst bild på min ursnygga bror istället!
Sedan ringde min älskade Elnis. Hon ringde egentligen innan men eftersom hon sett Lark Rise och vet hur mysigt det är så hade hon vett att ringa upp igen när Lark Rise var slut.;-) Sedan pratade vi i en timme, eller, jag pratade och hon lyssnade väldigt mycket. Stackars krake, måste ha sår i örongångarna nu. Men hon ville ju självklart uppdateras på bröllop och what not.
Vackra, lyckliga och nygifta. Helt ok!
Idag ska jag packa. Imorgon eller på onsdag flyttar jag ju!:-D Så nu ska jag fixa med adressändring, försäkringar, packa, greja, städa, tvätta, you, name, it, I, will, probably, do, it, etc. Börjar kännas lite läskigt nu. Jag vet att jag kan ta hand om mig själv och allt sånt, det är inte det som är läskigt. Det läskiga är att jag inte har något jobb, väldigt dålgit med cash och att jag då väljer att flytta till en egen lägenhet. Men det borde räknas som ett trossteg (hahaha, tros steg, konstiga saker det här...^^) och det brukar uppmuntras från mr. G. Jag får be och tro att jag inte satt mig i skiten!;-) Wish me luck! 
Nästan den enda ok bilden på mig... Men jag var snygg!!!
Fler bilder kommer på facebook senare, om ni inte fått nog här!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar