lördag 11 augusti 2012

3 på 3

Har bestämt mig för att vara med på pocketlovers utmaning att läsa 3 bestämda böcker på 3 månader. De tre böckerna skulle ha ett tema som man själv får bestämma men ändock ett tema.

Jag har funderat på banr och ungdomstema, en specifik författare-tema, världsdelstema, triologi, genretema, hyllvärmartema, det mesta helt enkelt. Men nu har jag bestämt mig. Mitt tema kommer att bli [sekwa]betonat. Jag ska läsa 3 böcker som [sekwa] gett ut!

1. Dagar Utan Hunger av Lou Delvig (Delphine de Vigan)
En bok om författarinans kamp mot anorexi. Den låter väldigt intressant och dessutom getts ut av [sekwa], den behöver läsas!

2. Drömbokhandeln av Laurence Cossé
En bok för alla bokälskare, tror jag. Handlar om Ivan och Fransesca som öppnar en bokhandel som bara har bra böcker. Det blir en succé men det är inte alla som tycker om det. Skäms lite för att jag inte läst den än, men jag har inte kommit åt den, så jag tycker jag har en liten ursäkt i alla fall!

3. Man Kan Inte Hindra Ett Litet Hjärta Från Att Älska av Claire Castillon
En novellsamling om parrelationer. Men inte bara rosenröda, romantiska och kärleksfulla relationer utan alla sorters relationer. Jag har sett fram emot denna samling länge så nu slår jag till!

Det här är alltså tre böcker jag inte läst än och som jag ska läsa innan den 11e november, en i månaden tror jag det är tänkt. Ser fram emot en härlig [sekwa]höst! Jag har en hel del andra böcker från detta härliga lilla förlag som jag tänkt läsa denna höst men jag kan ju bara ha tre på den här listan så då får det bli de här tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar