onsdag 15 augusti 2012

Så går hela veckan...

Denna veckan smygbörjar jobbet, tråkigt och roligt samtidigt. Det ska bli spännande med en ny, fräsch start! På mändag brjar det på ritkigt så den här veckan skulle bara vara lite lugn, men så blev det inte.

Visserligen gjorde jag i princip ingenting i måndags men igår var det först möte på jobb och sedan gick jag och Chocho ut för att äta lunch vilket utvecklades till en heldag med lunch, fika, shopping och middag. OTROLIGT trevligt!

Idag var det utflykt och kick-off med jobbet. Vi åkte till Nimis och klättrade, åt lunch i Jonstorp på ett mysigt litet ställe och hade sedan fika och mys hemma hos bossen. Vi har haft otroligt vackert väder och väldigt, väldigt trevligt även om dagen blev ganska lång.

I morgon är det möte och sedan ska det inhandlas grejer på Ikea och sedan ska det hinnas träffas tjejkompisar också. Fredag är HELT vigd åt Spandex som äntligen kommer hem imorgon! Lördag är det först Bakken och sedan opera i Köpenhamn, söndag kyrka och lek med fina Sofia. Så det som såg så lugnt och behagligt ut har plötsligt blivit en ganska intensiv men ack så trevlig vecka!

Idag har jag även läst ut Mr. Dixon Försvinner av Ian Sansom, fortsättningen på Fallet Med De Försvunna Böckerna. Den här boken är, precis som sin föregångare, dråplig, sarkastisk, dryper av humor och är så där härligt brittisk som man kan önska! Dock kunde en extra korekturläsning inte skada, blev en hel del felskrivningar. Men jag gillar det! Lättläst, lättsvalt och roligt! Betyg: 4 av 5 och 6 av 10 (Mina betyg är inte helt logiska för alla, jag vet, men för mig makear det sense!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar