söndag 19 augusti 2012

Livet på en filt i Köpenhamn

En händelserik helg går nu mot sitt slut och jag är trött men lycklig. Igår åkte jag med Bara Vara-gänget till Bakken och hängde där hela förmiddagen. Bakken är trevligt men håller långt ifrån samma kvalité som Liseberg. Bara Vara-ungdomarna skulle tillbaka till kyrkan och sova där men jag och SPandex hade större planer.

Vi åkte lite tidigare från Bakken och tog oss till Norreport i Köpenhamn. Väl där tog vi en kort prommenad till exercisområdet vid Rosenborgs slott och hittade vårt sällskap som dukat upp med jordgubbar, vin, ost, kex, bröd och en massa annat gott. Det är nämligen så att en gång om året ger Köpenhamns Opera, Balett och Teater en gratiskonsert med små smakbitar från det komande årets uppsättningar. Jag har varit där en gång innan men då ösregnade det så vi gick innan det började eftersom vi var så blöta. Men igår var det en klarblå himmel, ljumma vindar och en perfekt placerad picnicfilt, alltså så bra det kan bli! Det spelade Carmen och Messias och Romeo och Julia och Madame Butterfly och en massa annat smått och gott. Och det var helt enkelt LJUVLIGT!!! Hade en fantastisk kväll.

Som grädde på moset läste jag dessutom en fantastisk bok igår. Den har inte recensionsdatum förns den 23e så ni får hålla er tills dess men det här är en av årets bästa böcker!

Nu ska jag fortsätta med denna hektiska helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar