måndag 27 augusti 2012

Maratoninlägg del 1

Veckan gick väldigt fort. Den var fullpackad med jobb, extrajobb, barnpassning, mys med vänner och familj, massage och säkert en massa annat som jag glömt bort nu. Men det var i allmänhet en trevlig vecka.

På fredagen kom min kära Ammi hem till mig och gav mig och Spandex välbehövlig massage. Hon är duktig den där Ammi och skönt var det. Kvällen spenderade vi sedan på Källan fd. Bara Vara. där käkade vi tacos och hade det trevligt.

I lördags tog vi en ganska spontan tur till Liseberg! Det var jag, spandex, chocho och issepisse som lånade ihop till en bil och drog iväg. Och oj, vad trevligt vi hade det. Vi åkte en massa härliga karuseller, t.ex. Balder som verkligen är fantastisk, jobbade på min höjdskräck genom att åka Lisebergshjulet, som är som en liten version av London Eye, (jag grät inte men det var inte långt borta) tog otroligt fina bilder fårn amerikanska inbördeskriget och vann en sjuk mängd choklad, 10 kg närmare bestämt! Sammantaget en väldigt lyckad dag!

Igår var det kyrka och sådant sedan en spontanmiddag i det Erixonska residentet. Det blev mat med karibisk touche. Gott och trevligt, precis som det ska vara! Och idag var det jobb och sedan en liten B&J-fika med Ammi. Så umgängesfronten är på en behaglig nivå!

Förutom att flänga runt och göra en massa roligt och träffa en massa skojiga människor har jag även hunnit med att titta på en fantastisk dansk film om den danska motståndsrörelsen under WWII. Kommer inte ihåg vad den heter, någonting med Hvidsteds kro eller nånting sånt. Den kan jag rekomendera, lite tung och inte helt lycklig men ändock mycket bra och sevärd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar