måndag 25 april 2011

Sommar och sol

Det är inte riktigt lika grönt nu som det är på den här bilden men det är nog nästan lika varmt!
Fråga inte vad som hände men på något sätt så fick vi vår i ungefär en halv dag och sedan, pang på rödbetan, blev det sommar! Fredag, lördag och söndag var det för varmt för att ha långbyxor på sig, och något tjockare än t-shirt var inte att tänka på. Visserligen älskar jag sommar, verkligen älskar sommar, men när den börjar så här tidigt så vet jag ju att den inte kommer vara ända tills sommaren ska vara här på riktigt och jag kommer bli ganska less när det blir kallt igen. Då är det bättre att få sommaren lite smygande. Men jag klagar inte. Värme och sol är härligt!

Nu är påsken nästan slut. Gick väldigt fort i år. Vi hann med konstrunda i fredes, som sagt, och sedan badtunna., Lördagen spenderade jag med att slappa och baka och sedan åkte vi till mormor och morfar för lite släktfest. På vägen stannade vi på en väldigt mysig gård som heter Vidablick, med en härlig utsikt över Ringsjön. De hade en fin liten inredningsbutik som jag kunde ha länsat, hade jag haft pengarna. Det var i alla fall både trevligt och gott hos mormor. Träffade äldsta kusinens flickvän för första gången, trevlig prick.:-)

Precis den här sammansättningen men med två av varje!
Igår var det då äntligen premiär för vår brasskvartett! Vet inte om det blev odelade ovationer men jag tror det var uppskattat. Jag tyckte det lät väldigt vackert i alla fall, och det är det viktigaste. Förhoppningsvis kommer vi uppträda igen inom en snar framtid, då kanske med sommarpsalmer.:-)
Inte de jag bakat men de ser NÄSTAN lika goda ut.

För att fira påsken lite extra bestämde vi oss för att ha påsklunch i kyrkan istället för vanlig fika.  Det var därför jag bakade på lördagen. Jag stod för hälften av påskbakelserna, och M M M, de blev goda! Det var i allmänhet en trevlig lunch. Och efter lunchen följde jag med min andra familj, Erixonarna, till deras släktfest i Åkarp. Moster Co är så grym, vi är skrämmande lika med tanke på att jag inte ens är liite släkt med henne! En trevlig kväll med mycket skratt. 
Moster Co. Munnen går i ett men hon är ett härligt exemplar! Vi är skrämmande lika!

Och nu har jag då äntligen fått träffa Korvkungen. på tiden , om ni frågar mig. Han var trevlig och rolig och lättsam. Han får klart godkänt av mig. Vill ni ha en mer utförlig karaktärsbild av honom får ni ringa eller maila så ska jag nog kunna hjälpa till.
Här har vi korvkungens eget märke, eller det han jobbar för. God korv!

Nu har jag även läst ut bok 5 och 6 i serien. Bok 6 och 2 är något sämre än de andra, tycker jag. Men de är mysiga. Får väl de sista två i bokpaketet som jag hoppas Sandolina har med ner till bröllopet den 28e!:-) Nu börjar jag istället på de låneböcker jag förvärvade för ett par veckor sedan. När de är slut har jag typ 5 egna böcker jag inte läst än heller så don't you worry, jag har ett konstant bokflöde! Boken jag tänkt börja på nu heter Godnatt, finaste av Dorothy Koomson. Har läst en annan av hennes böcker, Marshmallows till frukost heter den, inte dålig men inte det bästa jag läst heller. Men vem vet, den här kanske är bättre!:-) 
Nr. 6

Idag åker Sandolina, Korvkungen, Martinen och hans flicka hem. Blir lite tomt utan henne, men nu kanske jag kan återgå till lite min vardagsrutin igen. Inget jag ser fram emot sådär supermycket men det är nog nödvändigt! Det var i alla fall en rolig vecka!:-)

Nu ska jag gå ut och läsa i solen! HÄRLIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar